TRANSMISSIE TUNING

section-1a83fbb

Stage 1

3̶4̶9̶
250
  • Stage 1 Chiptuning

  • Diagnose/Datalog voor/na tuning

  • 5 jaar garantie!

  • Optioneel: Vermogensmeting Dyno

Uw auto checken?

STAGE 2

4̶4̶9̶
350
  • Stage 2 Chiptuning

  • Diagnose/Datalog voor/na tuning

  • 5 jaar garantie!

Uw auto checken?

Stage 3/4/X

Op aanvraag!
xxx
  • Custom builds, race/track setups, vraag onze medewerkers naar alle mogelijkheden!

Aanvragen!

Vermogens meting Dyno

XXX
Los zonder tuning
Inplannen!
section-b0c4038
section-9f080fb

DSG STAGE 1

2̶4̶9̶
250
  • Torque limits verhoogd

Uw auto checken?

DSG STAGE 2

3̶4̶9̶
300
  • Torque limits verhoogd

  • Snellere schakeltijden D/S/M

Uw auto checken?

BMW ZF STAGE 1

250
  • Torque limits verhoogd

Aanvragen!

BMW ZF Stage 2

300
  • Torque limits verhoogd

  • Snellere schakeltijden D/S/M

Inplannen!
section-429ffdb

Vragen? kijk hier eens!

Als uw vraag niet is beantwoord, kunt u altijd contact met ons opnemen via Whatsapp of Chat functie!

Bijna alle moderne motoren hebben zogenaamde noodprogramma's. Als motorschade dreigt, grijpt dit systeem direct in het motormanagement in. Motorschade veroorzaakt door onze prestatieoptimalisatie is bijna onmogelijk, aangezien deze veiligheidssystemen niet worden aangeraakt door onze tuning. Deze blijven te allen tijde intact!

Chiptuning kan de levensduur van uw motor in onbeduidende mate of bijna niet verminderen, aangezien verschillende motoren nog veel marge/speelruimte hebben in het ontwerp van de motorsoftware (ecu). Onze tuning vindt alleen binnen deze grenzen plaats, zonder tot het uiterste te gaan. Hogere slijtage is alleen te verwachten als je als bestuurder constant het extra vermogen vraagt. Maar dit zou ook nagenoeg hetzelfde zijn zonder een tune!

Aangezien nieuwe motoren tegenwoordig slechts een korte inlooptijd nodig hebben, is tuning zelfs voor een auto met een zeer lage kilometerstand geen probleem.

Dit verschilt per motor, sommige voertuigen zijn vanuit fabriek al behoorlijk afgeknepen, hier zijn de winsten meestal gigantisch, tot wel 100+% Over het algemeen is het te behalen winst bij een turbo motor 20-30%. Wij kunnen ook meer vermogen uit de motor halen dan gespecificeerd. Dit doen we echter alleen als de klant hier uitdrukkelijk om vraagt (circuit/race gebruik), aangezien het risico op motorschade aanzienlijk toeneemt bij extremere tuning.

De afstemming kan niet worden ontdekt tijdens een normale inspectie. Dit vereist een uitgebreide foutdiagnose met behulp van boorddiagnosesystemen, die in sommige voertuigen voor bepaalde parameters iets verhoogde waarden laten zien. Normaal gesproken wordt bij het diagnosticeren van fouten echter gezocht naar ontbrekende signalen of te lage waarden, dus dergelijke wijzigingen worden meestal genegeerd.

Door de iets slechtere brandstofeigenschappen zal je met biodiesel minder presteren dan met normale dieselbrandstof. Als uw motor hiervoor is goedgekeurd door de fabrikant, staat niets u echter in de weg.

Door het hogere rendement van uw motor wordt brandstofbesparing vaak opgemerkt na het tunen, vooral bij dieselvoertuigen. Maar ook een verhoogd verbruik kan niet worden uitgesloten, vooral bij atmosferische motoren.

Zoals bij elk niet-getuned voertuig, dient u de aangegeven onderhoudsintervallen in acht te nemen. U moet uw auto altijd goed "opwarmen", of als uw auto een turbocompressor heeft, na een lange rit de motor niet onmiddellijk afzetten, maar altijd een beetje stationair laten draaien zodat de turbocompressor afkoelt. Er zijn geen speciale procedures waarmee u rekening hoeft te houden.

Indien gewenst kunnen wij tegen een kleine vergoeding uw auto in de originele staat terugbrengen. Let wel, bij voertuigen waar de Bench/Boot methode is gebruikt om de tuning uit te voeren, kunnen hogere kosten met zich meebrengen. Omdat er dan direct op de ecu wordt gewerkt en dit ook meer arbeid/tijd vereist.

De reserves van het remsysteem die de fabrikanten kiezen dekken een normale Stage 1 afstelling in de meeste gevallen. Bij extreme afstellingen moet het remsysteem zeker worden aangepast aan het extra vermogen. Wij adviseren u hier graag uitgebreid over.

Kleine wijzigingen aan uw auto veranderen niets aan de afstelling/uitvoering van de tuning. Voor grote wijzigingen kunt u contact met ons opnemen, wij adviseren u graag.

Omdat brandstof met een hoger octaangetal altijd betere prestaties biedt bij vollast, raden we aan om na het tunen over te schakelen op het eerstvolgende hogere brandstoftype. Hierdoor wordt ook het extra vermogen volledig benut. Dit is niet verplicht tenslotte, maar onze advies!

Nee, omdat het emissie binnen de toegestane toleranties van de betreffende norm voor schadelijke stoffen ligt bij een Stage 1 afstelling. Bij een Stage 2 of hoger wordt er vaak gekozen voor een downpipe (Catless). Deze kunnen wel een probleem veroorzaken bij een eventuele keuring of emissietest.

Uiteraard letten wij bij het tunen van dieselvoertuigen ook op de wettelijk voorgeschreven emissiewaarden en houden wij ons daar strikt aan, zodat een hogere mate van roetvorming bijna nooit voorkomt.

Chat nu met ons!